در سال 2020 برندهای مشهوری زیادی به وجود آمدند. برند سلنا گومز یکی از این برندها بود. این برند با نام رر بیوتی (Rare Beauty) با فروش محصولات آرایشی در همین سال آغاز به کار کرد. اما چه چیزی آن را از سایر برندها متمایز میکند؟
برند آرایشی سلنا گومز با هدف ماموریتهای بشردوستانه کار خود را آغاز کرد. هدف این برند تغییر دید مردم نسبت به زیبایی و عشق به خود است، همچنین بر افزایش آگاهی و حمایت برای خدمات سلامت روان تلاش میکند. در این مطلب قصد داریم به داستان شکلگیری این برند و اهداف آن بپردازیم.
زندگی سلنا گومز در روند سلامت جسمی و روانی او
برای اولین بار در دیزنی و در سال 2007 سلنا گومز در معرض دید عموم ظاهر شد. او تا به امروز در پروژههای زیادی به عنوان بازیگر، صداپیشه و خواننده فعالیت داشته است. همچنین او در طی این سالها به کارهای بشر دوستانه پرداخته و در کنار آنها برند خود را راهاندازی کرده است. شاید در ظاهر به نظر برسد که او همیشه زندگی موفقی داشته و با توجه به درآمدی که دارد، مشکل خاصی برایش پیش نیامده است. اما او در طی این سالها بیماری جسمی و روانی زیادی را تحمل کرده است. در کنار همه این مشکلات، با تلاش و پشت سر گذاشتن آن تجریههای ناگوار به جایگاه امروزی و ثبت برند آرایشی سلنا گومز رسید.
2014 و 2015 : تشخیص بیماری لوپوس
در سال 2014 سلنا گومز به بیماری لوپوس که باعث التهاب و درد در قسمتهای مختلف بدن میشود، مبتلا شد. در این زمان تحت شیمی درمانی قرار گرفت و تصمیم داشت که این بیماری را علنی نکند. اما با مطلع شدن مطبوعات، شایعاتی مبنی بر اینکه به دلیل جدایی از جاستین بیبر و مصرف مخدر در بازپروری است، در رسانهها پخش شد.
2016: بازگشت به مرکز توانبخشی
با توجه به اینکه سلنا همزمان با مشکلات جسمی، مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی و حملات پنیک درگیر بود، بار دیگر به مرکز توانبخشی بازگشت. طی 90 روز درست زمانی که در تور جهانی بود، مجبور به ترک همه چیز و ماندن در آن مرکز شد.
حضور او در این مرکز با توجه به اینکه الگوی نوجوانان زیادی است و با توجه به شایعات رسانهها، تاثیر منفی بر کسانی داشت که او را الگوی خود قرار داده بودند.
2017 و 2018: شبکههای اجتماعی و بستری در بیمارستان
در سال 2017 سلنا گومز به عنوان کسی که بیشترین فالوئر را در اینستاگرام دارد، معرفی شد. او در این دوره با توجه به اخبارهای زیادی که درباره او بود و سمی بودن فضا برای سلامتی او، تصمیم گرفت مدیریت اکانت خود را به شخص دیگری بسپارد.
در تابستان 2017، نارسایی کلیه ناشی از لوپوس او را مجبور به پیوند کلیه کرد. بعد از آن به طور دورهای مدتهای زیادی را تا سال 2018 در بیمارستان گذراند تا از لحاظ روحی در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.
2020 و 2021: افتتاحیه برند آرایشی سلنا گومز: رر بیوتی
در سال 2020 سلنا گومز درباره مشکلات روانی خود به صراحت صحبت کرد. در مقالهای که در مجله Elle که در سال 2021 منتشر شد، او به مشکلات لوپوس، پیوند کلیه، بیماری روانی و شکستهای عاطفی خود اشاره کرد. سلنا اما از این تجربیات برای ادامه زندگی و مبارزه برای بهتر شدن استفاده کرد. در این سال برند آرایشی سلنا گومز تحت عنوان رر بیوتی افتتاح شد.
درباره Rare Beauty
در 4 فوریه 2020 برند آرایشی رر بیوتی توسط سلنا گومز در اینستاگرام معرفی شد. رر از نام آلبوم سوم موسیقی او گرفته شده است. سلنا گومز درباره برند آرایشی خود میگوید: همیشه نام rare را برای خود و برای کسی که میخواهم باشم، میخواستم. میخواهم به مردم نشان دهم که با هر ویژگی متفاوتی که هستید، فرقی نمیکند چه اتفاقی بیفتد، میخواهم شما در کنارم باشید.
شعار برند رر بیوتی
برند آرایشی سلنا گومز بر طبق شعار زیر به مشتریان خدمات ارائه میهد:
"کمیاب بودن، به معنی این است که خودتان باشید. من از کامل و بینقص بودن فاصله گرفتم. من فقط میخواهم خودم باشم."
ماموریت برند رر بیوتی
در این برند هدف بر این است که زنان به دلیل زیبایی است که دوست دارند آرایش کنند، نه به دلیل اینکه به آن نیاز دارند. استانداردهای زیبایی که توسط رسانهها به مردم دیکته میشوند، باعث میشود مردم از خود واقعی فاصله بگیرند. او میگوید: من سالهای زیاد تلاش کردم تا مانند دیگران باشم. گاهی با دیدن عکسی میپرسم: "چرا این شکلی به نظر میرسم؟"
هدف برند آرایشی سلنا گومز این است که دیگر مردم خود را با دیگران مقایسه نکنند و به زیبایی طبیعی خود توجه کنند. ایجاد ظاهری طبیعی و درخشان، در راستای افزایش زیبایی طبیعی از هدفهای رر بیوتی است. او در کنار این اهداف، کارهایی با هدف سلامت روان انجام میدهد.
صندوق حمایت Rare
از آنجا که سلنا گومز مشکلات روانی را در دوران جوانی تجربه کرده، معتقد است که در آموزش سلامت روان به جوانان و نوجوانان، کم کاری دیده میشود. به این ترتیب او تصمیم به ایجاد این صندوق در تولد 28 سالگی خود گرفت تا دسترسی به خدمات سلامت روان را برای افراد کم سن و سالتر فراهم کند. او میگوید نیاز است تا در مدارس به آموزش سلامت روان پرداخته شود، چون به اندازه سلامت جسمانی اهمیت دارد.
شیوه کار صندوق Rare
این صندوق قصد دارد به مدت 10 سال 100 میلیون دلار برای حمایت از سلامت روان جمعآوری کند. برای رسیدن به این هدف 1% از کل فروش ناخالص برند آرایشی سلنا گومز به این صندوق واریز میشود.
سخن آخر
کار سلنا گومز درباره به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در زمینه سلامت روان بسیار تحسینبرانگیز است. شاید برخی فکر کنند که برای انجام فعالیتهای خیرخواهانه نیازی به برند زیبایی نیست، اما این برند به ابتکار عمل او کمک میکند. برند آرایشی سلنا گومز سرمایهگذاری هوشمندانه است که در آن با جمعآوری پول سلامت روان، خیرخواهی و عشق ترویج را میدهند.
دیدگاه خود را بنویسید