ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل که نباید از دست بدهند!

ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل که نباید از دست بدهند!

همه افراد دوست دارند تا در محل کار خود ظاهری حرفه‌ای داشته باشند. تاثیر این ظاهر در برخوردی که با سایر افراد دارند تاثیر دارد. خانم‌های شاغل مانند تمام افراد، به ظاهر خود در محیط کار اهمیت زیادی می‌دهند. آنها همیشه به نوع لباس‌هایی که می‌پوشند، کفش‌هایی که به پا می‌کنند و کیفی که با خود می‌برند، توجه می‌کنند. اما میزان توجه به آرایش چقدر است؟ 

در این مطلب قصد داریم تا به ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل بپردازیم و نکاتی را در این باره ذکر کنیم. اگرو جز افرادی هستید که برای ظاهر خود اهمیت قائلید، با ما همراه باشید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل که نباید از دست بدهند!

نگاه حرفه‌ای داشته باشید

همانطور که برای لباس‌هایی که در محل کار می‌پوشید، برنامه‌ریزی می‌کنید و باید برای نوع آرایش نیز برنامه‌ای داشته باشید. محیط کار به دلیل اینکه محیط جدی‌تر نسبت به مکان‌های بوده، نیاز دارد تا نگاه متفاوتی به آن داشت باشید. مثلا نمی‌توانید همان آرایشی را که برای زمان خرید یا مهمانی انجام می‌دهید، برای محیط کار داشته باشید.

در این موقعیت نیاز دارید تا ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل را بدانید، این ترفند‌های آرایشی شامل سایه چشم، مداد ابرو، رژ گونه و رژ لب می‌شوند که باید به ظرافت انجام شوند. نکته مهم این آرایش ماندگاری آن تا پایان روز است، در نتیجه باید کیفیت لوازم آرایشی را که مصرف می‌کنید در نظر بگیرید. 

در ادامه به نکاتی درباره آرایش پوست، مو، ناخن و چشم می‌پردازیم.

توجه به آرایش پوست

نکته اول درباره پوست، مرطوب نگه داشتن آن است. با استفاده از مرطوب‌کننده مناسب پوست خودتان، درخشش و شادابی را به آن هدیه دهید. بعد از آن برای اینکه پوستی سالم و بی‌عیب داشته باشید، از کانسیلری که متناسب با رنگ پوستتان است، برای پنهان کردن تیرگی زیر چشم و لکه‌های صورت استفاده کنید. 

از دیگر ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل، یکدست بودن رنگ پوست است. اگر قصد استفاده از فوندانسیون‌ها را دارید، این کار را در نور کافی انجام دهید تا هیچ مرزی روی صورت باقی نماند. اگر به کرم پودر احتیاجی ندارید، ترجیحا آن را استفاده نکنید.

توجه به آرایش چشم

در محل کار بهتر است از سایه‌هایی که درخشان هستند، استفاده نکنید؛ همچنین رنگ‌هایی مانند سبز و آبی مناسب محیط کار نیستند. رنگ‌های خنثی و به رنگ پوست، بهترین انتخاب برای محیط‌های کاری هستند. سعی کنید از دو رنگ برای زدن سایه استفاده کنید.

ریمل عنصر اصلی و از ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل است. حتما سعی کنید از ریمل مشکی مناسب، برای شاداب‌تر نشان دادن چهره استفاده کنید؛ به کمک ریمل چشم‌هایتان کمتر خسته به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: یک بار برای همیشه نحوه استفاده از سایه چشم را یاد بگیرید

توجه به آرایش لب

بعد از چشم، لب مرکز توجه صورت است. هرقدر که چشم توجه بیشتری را جلب کند، بهتر است. به همین دلیل رژ لب مناسب محل کار، رژ لب نزدیک به رنگ طبیعی لب است. اگر لب‌های قرمزی دارید، سعی کنید از رژلب کم رنگ‌تری، برای ملایم کردن رنگ آن استفاده کنید. اگر ساعت کاری طولانی دارید، از رژ لب‌هایی با ماندگاری بالا استفاده کنید. 

توجه به آرایش ناخن

از ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل توجه به ناخن‌ها است. با توجه به اینکه در چه محیطی کار می‌کنید، آرایش ناخن‌ها متفاوت است. ترجیح این است که شکل ناخنبیضی یا گرد باشد. برای رنگ لاک بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده شود.

توجه به آرایش مو

در ایران، محیط کار در آرایش مو تاثیر زیادی دارد. بسیاری از افراد در محیط کار از پوشش کامل مو استفاده می‌کنند. حتی اگر پوشش کامل دارید، سعی کنید موها در زیر آن مرتب باشد تا آسیب کمتری به آنها وارد شود. همچنین با مرتب بودن موها مقنعه و روسری به شکل بهتری روی سر قرار می‌گیرد.

ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل که در محیطی زنانه کار می‌کنند، به این شکل است: سعی کنید مدل موی ساده‌ای را انتخاب کنید. همیشه موهایتان را شانه کنید. موهای باز و مرتب و یا موهایی که به صورت دم اسبی بسته می‌شوند مناسب است. از اسپری‌های مناسب مو قبل از سشوار استفاده کنید تا هم موها بر اثر حرارت آسیب نبینند و هم درخشان جلوه کند. مدل موی ساده در محیط کاری حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهد.

توجه به عطر

در محل کار از عطری استفاده کنید که ملایم باشد. خوش بو بودن مهم است اما اگر بیش از اندازه بوی تندی داشته باشد، حرفه‌ای نیست.

نکات تکمیلی ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل

بهتر است در محل کار خود کیف کوچکی از لوازم آرایش مورد نیاز در محل کار، داشته باشید تا بعد از ناهار یا قبل از جلسات مهم چهره خود را آراسته کنید. رژ لب، دستمال مرطوب، عطر، کرم و ریمل از لوازم ضروری این کیف است.

اگر در بیشتر تایم کاری در محیط باز هستید، لازم است تا از پوست، مو و چشم خو مراقبت کنید. بهتر است همیشه ضد آفتاب به همراه داشته باشید. همچنین داشتن عینک آفتابی و کلاه مناسب ضروری است. 

چه در محیط باز فعالیت می‌کنید و چه در محیط بسته، پوست خشک می‌شود. برای اینکه دست‌هایتان جلوه بدی از پوسته شدن در اثر خشکی پیدا نکنند، همیشه مرطوب‌کننده به همراه داشته باشید.

نکات تکمیلی ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل

سخن پایانی

آراستگی اصل مهم حرفه‌ای بودن است. محل کار محلی است که باید در کنار رفتار دوستانه، جدی و رسمی رفتار کرد. رعایت این ترفندهای آرایشی برای خانم های شاغل نه تنها به آنها ظاهری مرتب می‌دهد بلکه جایگاه آنها را به عنوان کسی که ابتدا به خود اهمیت می‌دهد بالا می‌برد. درواقع کسی که به خود اهمیت می‌دهد مورد احترام بقیه افراد قرار می‌گیرد

برای اطلاع از محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account