اگر عینک می زنید، این ترفندهای آرایش چشم را از دست ندهید.

اگر عینک می زنید، این ترفندهای آرایش چشم را از دست ندهید.

فرض کنید طبق روال عادی هر روز آرایش می‌کنید و بیرون می‌روید. ناگهان از روزی به بعد مجبور می‌شوید از عینک برای دیدن استفاده کنید. باز هم طبق معمول گذشته آرایش می‌کنید اما احساس می‌کنید ظاهری مانند گذشته ندارید. در این زمان متوجه می‌شوید که دیگر راه کارهای آرایشی گذشته جواب نمی‌دهد.

شاید آرایش کردن در مجموع کار دشواری نباشد، اما اگر عینکی باشید تبدیل به دغدغه می‌شود. انجام آرایش، خوب ماندن آن در طی زمان و البته دیده شدن آرایش از پشت عینک از مشکلات افراد عینکی است. 

اگر مدت‌هاست عینک می‌زنید و نمی‌دانید چطور آرایش کنید و یا به تازگی عینکی شدید و آرایش چشم تبدیل به دغدغه برای شما شده است. در این مطلب قصد داریم تا به ترفندهای آرایش چشم برای عینکی ها بپردازیم. با ماه همراه باشید.

اگر عینک می زنید، این ترفندهای آرایش چشم را از دست ندهید.

شاید فکر کنید با عینکی شدن دیگر باید با آرایش خداحافظی کنید. اما ما قصد داریم تا با ترفند‌هایی این اشتیاق را بار دیگر در شما زنده کنیم. 

به ابروها فرم دهید

ترفند اول، توجه به ابروهاست. هیچگاه آرایش ابروها را فراموش نکنید. با تغییری جزئی در فرم ابرو و زدن سایه و هاشور، چشم‌ها جلوه بهتری پیدا می‌کنند. البته شکل فریم عینک در انتخاب مدل ابرو تایر زیادی دارد. مثلا اگر از عینکی با فریم بزرگ استفاده می‌کنید، ابرو‌های نازک زیبایی بیشتری دارند. 

بیشتر بدانید: چگونه مثل یک آرایشگر حرفه‌ای به ابروهای خود حالت دهیم؟

اگر عینک می زنید، این ترفندهای آرایش چشم را از دست ندهید

از سایه چشم استفاده کنید

اغلب افراد فکر می‌کنند برای سایه چشم زدن باید مهارت زیادی داشته باشند. اما این مهارت فقط با تمرین و تکرار و خلاقیت به دست می‌آید و البته لازم است نسبت به چند مورد اگاهی داشته باشید. 

از ترفندهای آرایش چشم برای عینکی ها استفاده از رنگ‌های نزدیک به پوست که مقداری تناژ قرمز و صورتی دارند، در آرایش روزمره است. البته سعی کنید از انواع مختلف سایه استفاده کنید و جسارت و خلاقیت خود را به دلیل داشتن عینک سرکوب نکنید.

مثلا گاهی خط باریکی از سایه در ردیف مژه‌های پایینی بزنید، اما حواستان باشد نوعی از سایه را انتخاب کنید که روی پلک پخش نشود. یا فقط گوشه چشم داخلی و خارجی را سایه شاین بزنید و در بالا و پایین پلک سایه به رنگ پوست برای بهتر جلوه دادن چشم استفاده کنید. 

از خط چشم برای جلوه بیشتر استفاده کنید

از دیگر ترفندهای آرایش چشم برای عینکی ها، استفاده از خط چشم است. شاید فکر کنید، چون عینک می‌زنم، آرایش ساده‌ای باید داشته باشم. اما این تفکر اشتباه است. خط چشم‌های متفاوت و خلاقانه ظاهری متفاوت به چشم شما می‌دهد. ساده‌ترین شکل آن استفاده از خط چشم مشکی است. این خط چشم باید نسبت به حالت عادی ضخیم‌تر کشیده شود تا پشت عینک دیده شود. 

یکی از شکل‌های کشیدن خط چشم خلاق، استفاده از خط چشم‌های رنگی است. شیوه اول این است که برای دو چشم رنگ‌های یکسانی استفاده کنید اما در شیوه کشیدن خلاق باشید. شیوه دوم استفاده از دو رنگ مختلف برای هر چشم است. همچنین می‌توانید برای یک چشم از رنگ نارنجی و روی خط مژه بالایی استفاده کنید و بعدی را زرد و روی خط مژه پایینی بزنید.

ریمل، یکی از مهم‌ترین ترفندهای آرایش چشم برای عینکی ها

استفاده از ریمل به برجسته شدن چشم‌ها در پشت عینک کمک می‌کند. اما نگرانی که برای عینکی‌ها در استفاده از ریمل وجود دارد، پخش شدن ریمل و حتی کثیف شدن عینک است. استفاده از ریمل‌های ضد آب این مشکل را حل می‌کند.  

سعی کنید به جای ریمل‌های بلند کننده از ریمل های پرپشت کننده استفاده کنید. هرچه میزان حجم مژه‌ها بیشتر باشد، چشم جلوه بهتری پیدا می‌کند. 

نکاتی برای کامل کردن ترفندهای آرایش برای عینکی ها

در کنار آرایش چشم لازم است تا چند نکته کلی را درباره آرایش صورت بدانید. با این نکته‌ها آرایش جلوه بهتری روی پوست پیدا می‌کند.

  • بهتر است از پرایمر‌های مات کننده روی بینی استفاده کنید. موقع استفاده از عینک پوست چرب‌تر از حالت معمول می‌شود. اگر از مات کننده‌ها و پودر فیکس استفاده کنید امکان چرب شدن و سر خوردن عینک و بد جلوه دادن آرایش کمتر می‌شود.
  • عینک سایه‌هایی روی چشم ایجاد می‌کند. یکی دیگر از ترفندهای آرایش چشم برای عینکی ها برای کاهش این سایه، استفاده از سایه روشن برای چشم است. دیگری استفاده از کانسیلر‌های روشن، بالای گونه و روی استخوان بالای چشم است.
  • گونه‌ها را برجسته کنید تا جلوه بیشتری در صورت ایجاد شود.
  • از رژ مناسب استفاده کنید. توصیه می‌شود رنگ‌های تیره‌تر و قرمز‌تر انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: چه رژلبی به پوست من میاد؟

انتخاب فریم مناسب

ترفندهای آرایش چشم برای عینکی ها، فقط یک طرف ماجرا است. خود عینک درواقع اصل مهم‌تری نسبت به آرایش کردن است.

اینکه چه فریمی را انتخاب کنید در میزان توجه به این ترفند‌ها تاثیر دارد. باید برای انتخاب فریم عینک به استایل شخصی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. بعد از انتخاب عینک مطابق با شکل فریم، نوع آرایش را انتخاب می‌کنید. البته در زمان خرید عینک، توجه به فرم صورت فراموش نشود.

ارتباط فریم و نوع آرایش به این شکل است که اگر فریم رترو دارید، خط چشم گربه‌‌ای جلوه خوبی پیدا می‌کند. اما اگر از مدل عینک‌های هری پاتری استفاده می‌کنید دیگر این خط چشم مناسب شما نیست.

همانطور که گفتیم، عینک سایه‌ای را در اطراف چشم ایجاد می‌کند. اگر به طور طبیعی اطراف چشمتان تیرگی دارد، استفاده از فریم‌های بزرگ این تیرگی راه بیشتر می‌کند.

انتخاب فریم مناسب

سخن پایانی

تمام ترفندهای آرایش چشم برای عینکی ها که گفته شد، مانند تمام قوانین دنیا هستند. رعایت این قوانین جلوه بهتری به چهره می‌دهند و خستگی چهره را کم می‌کنند. اما در مجموع رعایت این قوانین ضروری نیست. می توانید قانون خود را برای آرایش پیاده کنید. یا مثلا این قوانین را چند بار امتحان کنید و به قوانین مناسب خود برسید.

برای اطلاع از محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account