از چه شوینده ای برای شستن براش استفاده کنیم؟

از چه شوینده ای برای شستن براش استفاده کنیم؟

آیا می‌دانید کثیف بودن براش‌های آرایشی می‌تواند روی کیفیت آرایش شما تأثیر بگذارد؟ بسیاری از آرایشگران بر این باورند براش‌ها مهم‌ترین ابزارهایی هستند که برای تجربه یک آرایش عالی به شما کمک می‌کنند.

براش‌های آرایشی به‌دلیل استفاده مداوم در معرض آلودگی‌های فراوانی قرار دارند که اگر با شوینده مناسب براش به‌طور کامل تمیز نشوند، علاوه بر اینکه روی کیفیت آرایش تأثیر می‌گذارند، روی سلامت پوست شما هم تأثیر منفی دارند.

برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها، ایجاد آکنه و مشکلات پوستی ناشی از تجمع کرم پودر در روزهای متوالی بهتر است، در زمان‌های مشخص به‌طور کامل براش‌ها را بشویید. در این محتوا قصد داریم، زمان شستشوی براش‌ها با مواد مناسب را توضیح دهیم. اگر به دنبال تجربه یک آرایش با کیفیت و در عین حال حفظ سلامت پوست خود هستید، در ادامه همراه ما باشید.

از چه شوینده ای برای شستن براش استفاده کنیم؟

بهترین زمان شستشوی براش‌های آرایشی

در ایده‌آل‌ترین حالت شما باید هر براش آرایشی را بعد از هر بار استفاده بشویید، اما این مسئله ممکن است برای ما تبدیل به یک چالش بزرگ شود. همان‌طور که می‌دانید براش‌ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام به زمان خاصی برای شستشو نیاز دارند. 

زمان مناسب شستشوی براش‌های استفاده شده با پودر

بهترین زمان برای شستشوی براش‌هایی که از آن‌ها برای مواد آرایشی پودر استفاده کرده‌اید 1 الی 2 بار در هفته است. براش‌هایی که در رابطه با رژگونه‌ها و برنزه کننده‌ها و پنکک‌ها استفاده می‌شوند، یک یا دوبار در هفته شسته شوند، کافی است.

زمان مناسب شستشوی براش‌های استفاده شده با کرم‌ها

براش‌هایی که در رابطه با مواد آرایشی مایع و کرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است که هر روز پس از استفاده شسته شوند. این براش‌ها معمولاً در مواردی مثل زدن کانسیلرها، سایه‌های چشم مایع و کرم پودرهای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مواد آرایشی باقی مانده در این براش‌ها به راحتی شرایط را برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌کنند که باعث می‌شود پوست شما آسیب ببیند. به همین دلیل نیاز است که روزانه با شوینده مناسب براش مورد شستشو قرار بگیرند.

بیشتر بدانید: هر چند وقت یک بار باید براش های آرایشی را شست؟

زمان مناسب شستشوی اسفنج‌ها

اسفنج‌های آرایشی هم باید هر بار پس از استفاده مورد شستشو قرار بگیرند، زیرا به‌صورت مرطوب استفاده می‌شوند و مدتی بعد از استفاده هم مرطوب باقی می‌مانند. اسفنج‌های آرایشی باکتری‌ها را راحت‌تر از براش‌ها در خود جای می‌دهند، به همین دلیل شستشوی آنها بسیار واجب است که به‌صورت روزانه انجام شود.

اثرگذارترین شوینده در شستشوی براش آرایشی

شستشوی براش‌ها با آب کافی نیست و برای اطمینان از تمیز شدن مناسب لازم است که حتماً از شوینده مناسب براش استفاده کنید. شما برای انتخاب شوینده چند گزینه پیش رو دارید که می‌توانید هر کدام را که از نظرتان بهتر است، مورد استفاده قرار دهید.

  1. شامپو بچه: فرمول‌ ملایمی که در شامپو بچه وجود دارد، باعث شده که یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شستشوی براش‌هایی که موی طبیعی دارند، باشد. شامپوهای بچه برای شستشوی براش‌ها واقعاً خوب عمل می‌کنند و باعث لطافت موی آنها می‌شود. 
  2. صابون: صابون به خوبی مواد آرایشی مایع را از روی براش‌ها پاک می‌کند. بهتر است از صابون عاج برای شستشوی مواد آرایشی با فرمول‌های سنگین و چربی زیاد استفاده کنید.
  3. پاک کننده‌های براش آرایشی: این مواد شوینده به‌طور خاص برای شستشوی براش‌های آرایشی ساخته شده‌اند که می‌توانند به‌طور حرفه‌ای شما را به هدف خود برساند. این مواد هیچ آسیبی به الیاف براش‌های آرایشی وارد نمی‌کنند.
  4. پدهای پاک کننده بافت‌دار: این پدها همراه با صابون‌های مخصوص عرضه می‌شوند. استفاده از آن‌ها بسیار راحت است، زیرا در کف دست‌ها قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به راحتی براش آرایشی را روی آن بمالید و مورد شستشو قرار دهید. 
  5. شوینده‌های خانگی: اگر دسترسی به هیچ یک از این مواد برای شما مقدور نیست، می‌توانید از شوینده‌های خانگی مثل روغن زیتون و سرکه استفاده کنید و براش‌های آرایشی خود را مرتباً بشویید.

5 مرحله شستشوی براش به‌طور خلاصه

است با استفاده از یک شوینده مناسب براش طی 5 مرحله صورت بگیرد:

براش‌ها را بعد از شستشو خشک کنید

  1. موهای براش را به‌طور کامل خیس کنید.
  2. به آرامی در شوینده مناسب براش ماساژ دهید.
  3. از تمیز شدن موهای براش مطمئن شوید و تا زمان پاک شدن مواد آرایشی به‌طور کامل، ماساژ را ادامه دهید.
  4. براش را زیر آب بگیرید تا مواد آرایشی به همراه مواد شوینده شسته شوند. آب موهای براش را با فشار دادن آن بگیرید.
  5. بعد از انجام این مراحل بگذارید که براش خشک شود.

بهترین زمان تعویض براش‌ها

همانطور که می‌دانید براش‌های آرایشی یکی از مهم‌ترین ابزارهای آرایشی هستند، به همین دلیل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده‌اند و به فروش می‌رسند. مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با براش‌ها وجود دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد قیمت خرید براش‌هاست.

اگر بخواهید یک براش باکیفیت و مناسب را تهیه کنید تقریباً باید مبلغ قابل توجهی را بپردازید. اهمیت شستشوی براش‌ها در این لحظه مشخص می‌شود، چون شستشوی مناسب باعث می‌شود براش‌ها عمر طولانی‌تری داشته باشند و این زمان طولانی تأثیری روی کارایی براش ندارد.

پس شما می‌توانید به راحتی با استفاده از یک شوینده مناسب براش، سال‌های زیادی از آن استفاده کنید. نکته دیگری که باعث می‌شود براش‌های شما مدت زمان زیادی سالم باقی بمانند، نحوه نگهداری از آنهاست. بهتر است یک لیوان یا جاقلمی را به محل نگهداری براش خود تبدیل کنید و آنها را به‌صورت ایستاده در آن قرار دهید.

توجه داشته باشید که هر چقدر در موارد گفته شده صحیح و درست عمل کنید، باز هم روزی می‌رسد که براش شما عمر مفید خود را کرده باشد. بهترین زمان برای تعویض براش‌ها مواقعی است که الیاف یا موهای براش شروع به ریختن کنند و یا موقع شستشو و بعد از خشک شدن با هم همتراز نباشند. اصطلاحاً می‌گویند موهای براش به‌صورت آشفته و بی‌نظم در کنار هم قرار گرفته باشند.

بهترین زمان تعویض براش‌ها

کلام آخر

زیبایی، دغدغه‌ای است که اکثر ما به‌صورت روزمره با آن درگیر هستیم. متناسب با همین دغدغه، فعالان صنعت بزرگ آرایش در دنیا پیوسته در تلاش هستند تا با محصولات و لوازم متنوع و خلاقانه نیازهای مصرف‌کنندگان را پوشش دهند. در همین زمینه، یکی از لوازمی که بسیار مورد استفاده است، براش‌های آرایشی است.

براش‌ها به شما کمک می‌کنند تا آرایش باکیفیتی را تجربه کنید. اما مانند هر ابزار و محصول آرایشی دیگری، مهم‌ترین نکته در استفاده از براش‌ها، اطمینان از سلامت و بهداشت آنهاست. به همین دلیل در این مطلب به شوینده مناسب براش پرداختیم که با کمک آن نه تنها عمر براش خود را افزایش می‌دهید، بلکه از سلامت پوست خود نیز مراقبت می‌کنید.

ما به زیبایی شما اهمیت می‌دهیم، و در تلاشیم تا با ارتقای دانش، شما را در مسیر حفظ زیبایی همراهی کنیم. 

برای اطلاع از محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account