معرفی بهترین ماسک‌های صورت برای درمان جوش

معرفی بهترین ماسک‌های صورت برای درمان جوش

از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد جوش در صورت می شوند را می توان به استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب، پاک نکردن اصولی آرایش و عدم استفاده از محصولات مراقبتی اشاره کرد.

جوش صورت یکی از عوامل ناخوشایندی است که زیبایی و اعتماد به نفس ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. استفاده از ماسک برای درمان جوش، یکی از راه‌های موثری است که به راحتی در خانه قابل استفاده است. ماسک‌های خانگی که با موادی ساده و دردسترس درست می‌شوند در درمان جوش و شفافیت پوست تأثیر بسزایی دارند.

در این مطلب انواع ماسک‌های خانگی که برای رفع جوش های صورت استفاده می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر دوست دارید از شر جوش هایتان خلاص شوید، این مطلب را از دست ندهید. 

معرفی بهترین ماسک‌های صورت برای درمان جوش

چرا باید از ماسک‌های خانگی برای رفع جوش و شفافیت پوست استفاده کنیم؟

 بسیاری از افراد برای درمان جوش های صورتشان به ماسک‌های شیمیایی و آماده در مغازه‌ها که حتی قیمت زیادی دارند روی می‌آورند، اما این ماسک‌ها به اندازه ماسک‌ها طبیعی و خانگی مؤثر نیستند. به دلیل آلودگی‌های محیطی، مشکلات هورمونی و … پوست صورت دچار جوش و التهاب می‌شود.

موادی که در ماسک‌های خانگی به کار می‌روند، هیچ نوع عارضه‌ای برای پوست شما ندارند و موادی، مثل انواع ویتامین‌ها و مواد پروتئینی را  به پوست شما می‌رسانند. ماسک‌های خانگی باعث پاکسازی پوست و خونرسانی بهتر به آن می‌شوند. 

طرز تهیه بهترین ماسک‌های صورت برای درمان جوش با مواد ساده در منزل


نکته مثبت درباره ماسک‌های خانگی، طرز تهیه ساده آن‌ها و نداشتن هیچ نوع عارضه‌ای روی پوست است. در ادامه بهترین و موثرترین ماسک‌های خانگی را معرفی می‌کنیم.

  • ترکیب لیمو و عسل

لیمو و عسل هر دو برای شفافیت و از بین بردن جوش های صورت تأثیر بسرایی دارند. عسل دارای ویتامین‌های زیادی است و باعث پاکسازی کامل پوست شما می‌شود. و لیمو نیز ویتامین سی زیادی دارد و باعث می‌شود سلول‌های مرده روی پوست کاملاً از بین بروند و در درمان جوش های سرسیاه نیز مؤثر است.

برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری لیموترش تازه را با یکدیگر مخلوط کنید و روش پوست صورتتان بمالید. پس از آنکه ماسک کاملاً روی پوست خشک شد، صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید. از این ماسک هفته‌ای یک تا دوبار استفاده کنید تا نتیجه کامل حاصل شود.

  • ترکیب آلوئه ورا و زردچوبه

گیاه آلوئه ورا در رفع جوش های صورت و درخشندگی پوست بسیار مؤثر است. ژل وسط برگ آلوئه ورا از ورود آلودگی به پوست شما جلوگیری می‌کند. زردچوبه نیز خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد. ترکیب این دو ماده با یکدیگر به ماسکی عالی برای پوست تبدیل می‌شود.


یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید و پوست خود را با این خمیر بپوشانید. پس از پانزده دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. پس از یک ماه نتیجه را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. پوست برخی از افراد نسبت به زردچوبه حساس است؛ پس در استفاده از آن زیاده روی نکنید و در صورت مشاهده التهاب در پوست استفاده از ان را قطع کنید.

  • ترکیب گلاب و لیمو

همانطور که در ماسک قبل استفاده از لیمو را توصیه کردیم، ترکیب لیمو با گلاب نیز نتیجه‌ای شگفت انگیز خواهد داشت. گلاب نیز باعث رفع جوش و خشکی پوست می‌شود. همچنین گلاب خاصیتی دارد که باعث رفع التهابات پوستی شما می‌شود.

یک قاشق غذاخوری گلاب و لیمو تازه را مخلوط کنید و با پارچه‌ای تمیز به همه قسمت‌های پوست صورتتان بزنید. بعد از ده دقیقه که ماسک روی صورتتان بود، با آب ولرم پوست خود را شست و شو دهید. بعد از گذشت یک تا دو ماه نتیجه این ماسک را روی پوستتان مشاهده می‌کنید.

  • ماسک ماست و خیار

خیار باعث آبرسانی به پوست و رفع التهابات پوستی شما می‌شود. همچنین بعد از استفاده از ان پوست صورت شما درخشان تر خواهد شد. استفاده از خیار در کنار ماست برای پوست صورت بسیار مؤثر است و باعث رفع کامل جوش های صورت می‌شود.

یک قاشق غذاخوری ماست یونانی را با یک خیار رنده شده مخلوط کنید و پوست خود را با این ماسک پوشش دهید. این ماسک به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی که دارد، برای پوستتان بسیار مفید است و به صورت روزانه به مدت ده دقیقه می‌توانید از آن استفاده کنید.

پس از استفاده از ماسک برای درمان جوش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پس از استفاده از ماسک‌های خانگی برای درمان و رفع جوش های صورت، حتماً پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید تا مواد از پوستتان پاک شوند. همچنین مدت زمانی که ماسک را روی پوستتان قرار می‌دهید بیشتر از پانزده تا بیست دقیقه نباشد.

باقی ماندن طولانی مدت ماسک روی پوست، امکان دارد پوست صورتتان را نازک و حساس کند و باعث مشکلاتی مثل افتادگی پوست شود؛ بنابراین در هفته یک یا دوبار از ماسک‌های خانگی استفاده کنید و پس از مدت پانزده دقیقه آن را یشویید.

چرا ماسک‌های خانگی نسبت به ماسک‌های آماده تجاری تأثیر بیشتری دارند؟

بسیاری از ماسک‌های طبیعی را به صورت آماده از مغازه می‌توانید تهیه کنید و این ماسک‌ها نیز تا حدی مؤثر هستند، اما اگر در خانه با استفاده از مواد تازه و طبیعی ماسک درست کنید، اثر آن بسیار بیشتر خواهد بود. زیرا امکان دارد بر خلاف ادعای سازندگان ماسک‌های آماده، آن‌ها از مواد شیمیایی در ترکیبات ماسک استفاده کنند یا ماسک تجاری به اندازه مواد اولیه خانگی تازه نباشد. 

چرا ماسک‌های خانگی نسبت به ماسک‌های آماده تجاری تأثیر بیشتری دارند؟

سخن آخر

داشتن پوستی عاری از لک و جوش آرزوی بسیاری از افراد است. برای آنکه پوست صورتمان همیشه صاف و درخشان باشد، نباید از رسیدگی به آن غافل شویم. استفاده از ماسک برای درمان جوش با مواد ساده و در دسترس که معمولاً در منزل پیدا می‌شوند، راهی مؤثر و آسان برای داشتن پوستی شفاف و خوب است.

تهیه و استفاده از این ماسک‌ها زمان و هزینه زیادی از شما نخواهد گرفت، اما در مقابل اثری معجزه‌آسا روی پوست خواهد داشت. در این مطلب طرز تهیه موثرترین ماسک‌های خانگی را توضیح دادیم. از این ماسک‌ها در منزل استفاده کنید و از داشتن پوستی زیبا و لطیف لذت ببرید. 

برای اطلاع از محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account