بهترین روش مراقبت از پوست خشک

بهترین روش مراقبت از پوست خشک

جهت اطلاع از بهترین روش مراقبت از پوست خشک باما همراه باشید.

افراد با انواع پوست، همیشه سعی می‌کنند تا با مراقبت‌هایی پوستی شفاف و سالم داشته باشند. برای اینکه راهکاری مناسب برای مراقبت از آن داشته باشید، ابتدا باید پوست و نیاز‌های آن را بشناسید.

پوست‌های خشک و حساس بیش از هر نوع پوست دیگری نیاز به مراقبت دارند. سبوم که تامین‌کننده چربی پوست است، در پوست‌های خشک کم است. در نتیجه آنها را مستعد حساسیت می‌کند. این نوع پوست توانایی حفظ رطوبت مورد نیازش را ندارد، شستشو به آن حالتی سفت می‌دهد و موجب ترک خوردگی آن می شود. در این مطلب قصد داریم تا به راه‌های مراقبت از پوست خشک بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین روش مراقبت از پوست خشک

مراقب رطوبت پوست باشید

بدن به طور طبیعی روغن‌هایی برای مراقبت از پوست تولید می‌کند، اگر بتوانید این روغن‌ها را حفظ کنید، پوست سالمی خواهید داشت. در طی روز عوامل زیادی باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست می‌شوند. 

حمام روزانه یکی از این عوامل است که ممکن است چربی پوست را بیش از حد از بین ببرد. انواع صابون‌های نامناسب و آب داغ دو عامل مهم در این زمینه هستند. یکی از این راهکارها، استفاده از شوینده‌های غیرصابونی است. همچنین اگر زمان حمام تا کمتر از 10 تا 15 دقیقه برسانید و تعداد دفعات آن بیشتر از یک بار نشود، رطوبت پوست حفظ می‌شود.

لایه برداری ضعیف انجام دهید

پوست خشک نیاز زیادی به جذب مواد مغذی دارد، اما برای جذب این مواد مغذی، نیاز است که تمیز و عاری از پوست مرده باشد. در نتیجه برای مراقبت از پوست خشک باید به مقدار کمی لایه برداری انجام دهید. این لایه برداری از عفونت پوست جلوگیری می‌کند.

پوست‌های خشک نباید بیش از دو بار در هفته و با لایه‌بردار‌های قوی، لایه برداری شوند. برای لایه برداری از دستمالی تمیز استفاده کنید، زیرا دستمال‌ها به راحتی میکروب‌ها و باکتری‌ها را در خود جای می‌دهند و انتقال آنها به صورت موجب عفونت می‌شود.

با احتیاط پوست را خشک کنید

وقتی پوست خشک و حساسی دارید، تماس پوست با هر نوع پارچه‌ای می‌تواند به آن آسیب بزند. اگر حوله را بدون دقت روی پوست بکشید، رطوبت و چربی پوست به همراه حوله از بین می‌رود و حساس‌تر می‌شود، همچنین در برخی موارد حوله رد‌هایی روی پوست به جا می‌گذارد. توصیه ما این است برای مراقبت از پوست خشک، از پارچه‌ای لطیف برای خشک کردن آن استفاده کنید و آن را به آرامی روی پوست حرکت دهید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

کلید اصلی مراقبت از پوست‌های خشک، استفاده از مرطوب کننده است. پوست‌های خشک پس از هر بار شستشو نیاز دارند تا از مرطوب کننده استفاده کنند تا بتوانند هم خود را بازسازی کنند و هم روغن‌های طبیعی را تامین کنند. نیاز نیست تا مقدار زیادی از مرطوب کننده استفاده کنید، یک لایه از آن نوعی که برای پوست‌های خشک مناسب باشد، کافی است. مهم میزان کیفیت مرطوب کننده و آب‌رسانی آن است. نکته مهمی که وجود دارد این است که باید به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید تا تاثیر آن را به طور کامل متوجه شوید.

در زمان شب استفاده از مرطوب کننده متفاوت است. در این موقع برای مراقبت از پوست خشک، باید مقدار بیشتری روی پوست بمالید، چون مدت زمان بیشتری برای جذب آن وجود دارد. البته بهتر است روی آن را با لباس نازکی بپوشانید.‌

در مقابل سرما از آن محافظت کنید

در هوای سرد رطوبت هوا کم می‌شود. در نتیجه هوا رطوبت پوست را خارج می‌کند و خشکی پوست به وجود می‌آید. به همین دلیل در فصل زمستان نیاز است که زمان بیشتری برای پوست بگذارید. بهتر است پوست را در معرض هوای خیلی سرد قرار ندهید. مصرف مرتب مرطوب کننده، یک لایه محافظتی برای پوست در مقابل سرما ایجاد می‌کند.

در مقابل خورشید از آن محافظت کنید

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از پوست خشک، محافظت از آن در برابر نور خورشید است. هنگامی که پوست خشک در مقابل آفتاب قرار می‌گیرد، تحریک‌پذیر و خشک می‌شود. اگر در مقابل آفتاب از لباس کمتری استفاده می‌کنید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب‌هایی با spf 30 به بالا مناسب هستند. البته بستگی دارد میزان آفتابی که با آن سر و کار دارید چقدر است. گاهی شاید نیاز باشد از spf 100 استفاده کنید.

خانه را مرطوب نگه دارید

تنها هوای خشک زمستان برای پوست مضر نیست، بلکه هر نوع هوای خشکی برای پوست‌های خشک مضر و تحریک کننده است. بهتر است با استفاده از دستگاه بخور هوای خانه را مرطوب نگه دارید و اگر امکان آن وجود ندارد، در روز با استفاده از بخار آب گرم، به طور مستقیم به صورت رطوبت برسانید.

به میزان کافی آب بنوشید

نوشیدن آب اهمیت زیادی دارد. بدن هر فرد به میزان متفاوتی از آب احتیاج دارد اما در مجموع 8 لیوان آب ضروری است. یکی از راهکارهای مراقبت از پوست خشک، آب رساندن به بدن است. برای این کار توصیه می‌شود از تخم شربتی و خاک‌شیر استفاده کنید. این دو ماده تاثیر فوق العاده‌ای در حفظ رطوبت بدن و پوست دارند. با مصرف 2 الی 3 لیوان آب به همراه خاک شیر و تخم شربتی در روز، در کمتر از یک ماه پوستی شفاف و سالم خواهید داشت.

به میزان کافی آب بنوشید

سخن آخر

در مجموع رعایت تمامی این نکاتی که گفته شد، برای پوست‌های خشک ضروری است. در کنار این عوامل بهتر است مراقب تغذیه خود باشید. اگر به مواد غذایی خاصی حساسیت دارید آن را از برنامه غذایی خود حذف کنید، زیرا برخی از این مواد زخم‌هایی روی پوست ایجاد می‌کنند که روی پوست خشک و حساس دیرتر خوب می‌شوند. همچنین برای مراقبت از پوست خشک، هر روز ورزش کنید. ورزش باعث رسیدن اکسیژن به سلول‌ها می‌شود و از پوست در مقابل آسیب رسیدن مراقبت می‌کند.
برای اطلاع از قیمت محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account