کایلی جنر در 21 سالگی به عنوان یکی از زنان موفق و جوانترین میلیاردر خود ساخته جهان انتخاب شد. پیشتر از او مارک زاکربرگ مالک و موسس فیس بوک در 23 سالگی به این عنوان دست پیدا کرده بود. البته کلمه خود ساخته با توجه به شرایط خانوادگی او کمی ابهام دارد.
او سه سال قبل، در سال 2012 برند آرایشی خود را با نام کایلی کازمتیک، درست زمانی که بازار روند نزولی داشت، تاسیس کرد. او با سرمایهگذاری روی توسعه محصول، شرکت خود را به شرکت چند میلیون دلاری تبدیل کرد و با استفاد از فناوری و مصرف گرایی طی 4 سال به شهرت رسید.
در این مطلب قصد داریم تا به دلایل موفقیت برند آرایشی کایلی جنر بپردازیم.
دلیل راه اندازی برند آرایشی توسط کایلی جنر چه بود؟
کایلی جنر، دلیل ابتدایی تاسیس برند خود را علاقه به کیت لب نامید. او گفت که نارضایتی او از محصولات آرایشی لب باعث این شد که به فکر تاسیس لوازم آرایش مناسب باشد. همچنین او گفته است که نمیتواند هیچگاه بدون رژلب از خانه خارج شود. او وسواس خاصی در آرایش کردن و دیدن فیلمهای آموزش آرایش خود داشت؛ بنابراین تصمیم گرفت که لوازم ارایشی کایلی را راهاندازی کند.
دلایل موفقیت برند آرایشی کایلی جنر چه بود؟
کایلی به عنوان جوانترین عضو خانواده جنر/ کارداشیان و با توجه به سابقه خانوادگی و ثروتی که دارند، جایگاهی در رقابت دارد که شاید سایر رقبای او خواب این جایگاه را میبینند.
کایلی علاقه زیادی به مد و دنیای لوازم آرایشی داشت و همین اشتیاق در برند او نمایان است. این علاقه به همراه دانش، او را تبدیل به یکی از تاثیرگذاران این عرصه کرد. همچنین کایلی پلتفرمی داشت که در آن میتوانست برند خود را در آن عرضه کند. در ادامه به بررسی دلایلی که برند او را نسبت به سایرین متمایز میکرد، میپردازیم.
کایلی جنر به عنوان اینفلوئنسر
تقریبا تمامی برندها برای تبلیغ محصولات خود به شبکههای اجتماعی و اینفلوئنسرها احتیاج دارند. با توجه به اینکه خود کایلی جنر اینفلوئنسری تاثیرگذار است با استفاده از چهره خود، موفقیت برند آرایشی کایلی جنر را تضمین کرد. همین اتفاق باعث صرفهجویی در بودجه تبلیغات شد.
او گاهی اوقات هم به جای استفاده از چهره خود، از خانوادهاش کمک میگیرد. در این حالت مجموعهای مشترک فراهم میآورد. کیم کارداشیان خواهر کایلی، در سال 2018 جایزه بهترین اینفلوئنسر را دریافت کرد. قطعا کایلی با داشتن همچین شخصی در خانواده نیاز به افراد دیگر ندارد.
تمرکز بر قشر سنی نوجوان
او برای جا انداختن خود در بازار، شکاف موجود در بازار را شناسایی کرد. قبل از این برند، بیشتر برندها بر بزرگسالان و جوانان تمرکز داشت. اما کایلی با تمرکز بر نوجوانان و جوانان، راه جدیدی برای فروش محصولات خود پیدا کرد.
استفاده از قدرت اینستاگرام
کایلی کازمتیک در اینستاگرام اکانت اختصاصی خود را دارد، اما از آنجا که صفحه شخصی کایلی بازخورد بهتری دارد، ترجیح کایلی برای موفقیت برند آرایشی کایلی جنر، تبلیغات بیشتر در صفحه شخصی خودش است. درست است که صفحه رسمی برند آرایشی کایلی، نسبت به سایر رقبایش تعداد دنبالکننده بیشتری دارد، اما قدرت صفحه شخصیاش را ندارد.
کایلی فعالیت خود را به طور متمرکز روی اینستاگرام قرار داده و از اسنپ چت فاصله گرفته است. طبق آمار تعداد کاربران فعال در استوریهای او 400 میلیون است. او دیگر به طور جدی و وسواسگونه روی استوری اینستاگرام خود وقت صرف میکند. قطعا تمام فعالیتش مربوط به کایلی کازمتیک است. او دوست دارد تمام فالوئرهایش مجذوب آرایش شده و برای خرید لوازم آرایشی ترغیب شوند.
او با استفاده از شایعاتی که درباره بارداریاش اعلام شده بود و با به دست گرفتن ماجرا به مدت 9 ماه، تمام کاربران را به صورت هوشیار در صفحهاش نگه داشت. این حرکت در راستای تبلیغات برند لوازم آرایشی میتواند موثر باشد.
برنامه تلوزیونی خانوادگی
یکی از دلایل موفقیت برند آرایشی کایلی جنر، برنامه keep up with Kardashians، برنامهای درباره خانواده کارشیان است که بینندگان زیاد و ثابتی در سراسر جهان دارد. کایلی از کودکی در این برنامه حضور داشت. این برنامه محل مناسبی برای کایلی بود تا بتواند برند خود را تبلیغ کند. همچنین با توجه به این معروفیت، از توزیعکنندگان مختلفی برای گسترش برند خود استفاده کرد.
تجربه خرید آسان
وبسایت برند کایلی، تم دخترانهای دارد. طراحی وبسایت حرفهای و نو نیست اما تجربهای را برای کاربر فراهم میکند که حتی در اوقات فراغت هم به آن سر بزند و لوازم آرایشی مختلفی مانند برای لب، چشم و صورت را بررسی کند. رابط کاربری سایت متناسب با تلفن همراه است و دکمه خرید درست در دسترسترین نقطه از محصولات قرار دارد.
هدف و اولویت سایت، فروش بیشتر است که یکی از دلایل موفقیت برند آرایشی کایلی جنر به حساب میآید. با افزودن اولین خرید سبد خرید، مدام به شما یادآوری میکند که اگر تا سقف خاصی خرید کنید، ارسال رایگان خواهید داشت.
آینده لوازم ارایشی کایلی
کایلی قصد دارد تا مقداری از سهام خود را به فروش برساند. او قصد دارد با نگه داشتن مقداری از سهام به مدیریت و رهبری خلاق خود ادامه دهد. با توجه به شهرتی که او دارد و پیشرفتی که این شهرت برای این برند داشته است، این ایده قابل قبول به نظر میرسد. آینده این برند به استراتژیهایی که او برای ادامه روند تبلیغات دارد، برمیگردد.
فروشگاههای برند آرایشی
سخن آخر
این برند در سراسر آمریکا شعبههای زیادی دارد اما در خارج از آمریکا فقط به صورت آنلاین به فروش میرسد و قطعا هزینه حمل و نقل بالایی نیز دارد. اما کایلی با توجه به تبلیغات و بازاریابی مداومی که دارد ثابت کرده است که این درصد فروش افزایش پیدا میکند. راه اصلی فروش زیاد و موفقیت برند آرایشی کایلی جنر، ارتباط مداوم و مستقیم با طرفدارانش در شبکههای اجتماعی است.
دیدگاه خود را بنویسید