نحوه استفاده از اسفنج آرایشی

نحوه استفاده از اسفنج آرایشی

آیا در مورد انواع مختلف اسفنج‌های آرایشی اطلاعاتی دارید؟ کاربرد هر یک از آنها را می‌دانید؟ و نحوه استفاده از اسفنج آرایشی را می دانید؟

اسفنج‌های آرایشی به‌دلیل کاربردهایی که دارند در انواع مختلفی هم تهیه شده‌اند؛ طوری که هر یک از آنها برای انجام کار خاصی مناسب است. بنابراین در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه استفاده از اسفنج آرایشی صحبت کنیم تا شما با آگاهی از انواع و نحوه کاربرد آنها بهترین گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه از اسفنج‌های آرایشی برای میکاپی بی‌عیب و نقص بهره ببریم؟

یکی از مهم‌ترین ابزارهای آرایشی که در کیف شما یافت می‌شود، اسفنج‌های آرایشی هستند. در مورد این اسفنج‌ها تصور عمومی این است که تنها در خصوص کرم پودر مایع می‌توان از آنها استفاده کرد، اما باید گفت که این تصور غلطی است و اسفنج‌ها موارد استفاده بسیار متنوعی دارند و از مرطوب‌کننده‌های رنگی تا کانتور صورت می‌توان از اسفنج‌ها بهره برد.

استفاده از اسفنج آرایشی در آرایش صورت

تنوعی که در کاربرد این ابزار حرفه‌ای وجود دارد می‌تواند موجب شود تا براش‌های آرایشی را برای همیشه کنار بگذارید و یا کمتر به آنها نیاز داشته باشید. کارسیا فرری آرایشگر مشهور آمریکایی در مورد استفاده از اسفنج‌های آرایشی چنین می‌گوید:

«من واقعاً عاشق اسفنج‌های آرایشی هستم، آنها باعث می‌شوند آرایش صورت بدون کوچک‌ترین رگه‌ای با پوست ترکیب شود و ظاهری طبیعی به چهره دهد ؛به طوری که مشخص باشد آرایش روی پوست نشسته است.»

نحوه انتخاب اسفنج آرایشی

اگر به فروشگاه‌های لوازم آرایش سری زده باشید، متوجه شده‌اید که اسفنج‌ها دارای اشکال و سایزهای مختلفی هستند. این تفاوت در انواع آن نشان‌دهنده کاربردهای مختلف آنهاست نه صرفاً برای نمایش. به همین دلیل در ادامه به چند مورد از محبوب‌ترین و پرکاربردترین اسفنج‌ها اشاره می‌کنیم.

نحوه استفاده از اسفنج آرایشی

1- اسفنج قطره اشک

اگر تا به حال از اسفنج‌های آرایشی استفاده نکرده‌اید یا به دنبال نوعی به‌منظور استفاده در تمام مراحل آرایشی هستید، بهترین گزینه پیش روی شما اسفنج قطره‌ای شکل است. از قسمت انتهایی گرد و بزرگ آن برای نقاط بزرگ‌تر صورت استفاده کنید.

آرایشگران مشهور برای پاک کردن آرایش اضافی روی صورت هم از این اسفنج‌ها استفاده می‌کند و فقط مقدار مناسبی از آرایش را روی پوست باقی می‌گذارد. نوک اسفنج قطره‌ای برای نواحی مانند اطراف بینی، گوشه داخلی چشم و زیر چشم به کار گرفته می‌شود.

2- اسفنج قطره اشک با لبه صاف

نوع دیگری از اسفنج‌ها به شکل قطره‌ای با یک سمت صاف هستند. نحوه استفاده از اسفنج آرایشی قطره‌ای از سمت صاف به این شکل است که از آن برای ترکیب و فشرده‌سازی کانسیلر استفاده می‌شود. همچنین برای جلوگیری از بروز چین و چروک در زیر چشم‌ها نیز می‌توانید از کانسیلر پودری بهره ببرید.

برای کانتور و برنزه کردن پوست داشتن اسفنجی قطره‌ای با لبه صاف موجب دگرگونی بسیاری در آرایش شما می‌شود. با این ابزار حرفه‌ای قادر خواهید بود نواحی مانند خط فک، استخوان‌های گونه و گردن را به‌راحتی فرم دهید.

3- اسفنج گلابی شکل

اسفنج‌های گلابی شکل که شکلی همانند ساعت شنی دارند این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید آن را بهتر در دست بگیرید و کنترل بیشتری بر آرایش خود داشته باشید. از این مدل اسفنج به‌راحتی می‌توان برای محصولات پودری و مایع استفاده کرد.

اسفنج‌های گلابی شکل به‌خصوص برای استفاده از رژگونه و هایلایتر کاربرد مناسبی دارد. به‌طور کلی با استفاده از این اسفنج می‌توانید ظاهری مناسب مراسم‌های فرش قرمز برای خود بسازید.

4- اسفنج بیضی شکل

نحوه استفاده از اسفنج آرایشی بیضی شکل بسیار آسان است. مخصوصاً برای استفاده از کانسیلر، اسفنجی که در این زمینه برای شما کاربردی باشد چیزی نیست جزء اسفنج بیضی شکل. نوک دو طرف این مدل اسفنج برای اتمام آرایش به شما کمک می‌کند تا آرایشی تمیز را تجربه کنید.

این مدل اسفنج به‌دلیل داشتن دو نوک در دو طرف برای تکمیل کار در نواحی که دارای شکاف‌های کوچک هستند مانند اطراف بینی و زیر چشم‌ها بسیار مناسب هستند. 

نحوه انجام فونداسیون با استفاده از اسفنج

چنانچه می‌خواهید آرایش خوبی داشته باشید، لازم است در مرحله فونداسیون عالی عمل کنید.

1- اسفنج خود را خیس کنید

پس از انتخاب اسفنج مناسب که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم، نوبت به آماده‌سازی آن برای شروع آرایش است. نحوه استفاده از اسفنج آرایشی در این مرحله این است که کاملاً آن را در آب بخیسانید و پس از مدتی آن را کمی فشار دهید تا آب اضافی درون اسفنج تخلیه شود.

شاید این سوال برایتان پیش آید که چرا باید اسفنج را خیس کنیم؟ در جواب باید گفت اسفنج خشک قدرت جذب بسیار بالایی دارد و موجب می‌شود قبل از اینکه محصولات آرایشی به پوست شما برسد توسط اسفنج جذب شود.

بنابراین برای جلوگیری از هدر رفتن مواد آرایشی و همچنین داشتن آرایشی بدون رگه و بی‌عیب و نقص خیس کردن اسفنج الزامیست. نکته‌ای که لازم است در اینجا گفته شود این است که فشار دادن اسفنج به‌منظور تخلیه آب اضافی به‌اندازه خیس کردن آن مهم است.

اسفنجی که بیش از اندازه خیس باشد سبب می‌شود بافت آرایش خراب و رقیق شود، در این حالت نمی‌توانید انتظار بافت مناسبی از لوازم آرایشی روی صورت خود داشته باشید.

2- ضربه آرام به صورت 

در این مرحله باید فونداسیون را به شکل یکنواخت در اطراف صورت جاگذاری کنید. پس از توزیع مناسب نوبت به ترکیب آنها می‌رسد. نحوه استفاده از اسفنج آرایشی در این مرحله بدین گونه است که باید از قسمت بزرگ آن به‌منظور ضربه زدن به تمام نواحی صورت استفاده کنید. 

فرری در این زمینه توصیه می‌کند: «با استفاده از حرکاتی یکسان و چرخش مناسب اسفنج به روی صورت مواد آرایشی را روی پوستتان بخوابانید. این کار موجب می‌شود آرایشی بدون مرزبندی و بدون رگه داشته باشید. 

استفاده از حرکات ملایم و سایشی به شما برای داشتن بافتی یکدست در آرایش کمک می‌کند و موجب می‌شود پوستی صاف با ظاهری فوق‌العاده داشته باشید.»

نحوه انجام فونداسیون با استفاده از اسفنج

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین ابزار در بین لوازم آرایشی اسفنج‌ها هستند. کاربرد اسفنج‌ها در آرایش دارای طیف گسترده‌ای است که هر یک از آنها کاربرد مخصوص به خود را دارد. از آنجایی که تصورات نادرستی درباره استفاده از این ابزار کاربردی وجود دارد در این متن به نحوه استفاده از اسفنج آرایشی پرداختیم.

شما هم با مطالعه این متن و آگاهی از کاربردهای متنوع یک اسفنج خواهید دید که با استفاده از آن در آرایش خود می‌توانید یک پله جلوتر از دیگران باشید. برای اطلاع از قیمت محصولات به سایت گلوریاکارمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account