چه رژلبی به پوست من میاد؟

چه رژلبی به پوست من میاد؟

بیشتر خانم‌ها نسبت به آرایش صورت خود تمایل زیادی دارند، اما به دلیل ناآشنا بودن با نکات آرایشگری، گاهی حاصل کار آنها زیبا نیست. شما هنگام آرایش چهره باید نسبت به انتخاب رنگ مناسب دقت داشته باشید که زیبایی شما از حالت بدون آرایشتان بیشتر شود. اما چه رژلبی به پوست من میاد؟ چگونه رنگ مناسب رژلب را انتخاب کنیم؟ هنگام انتخاب رنگ رژلب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ پرسش‌های زیادی در زمینه انتخاب رژلب متناسب با پوست مطرح می‌شوند که ما در ادامه به همه آنها پاسخ می‌دهیم.

چه رژلبی به پوست من میاد؟

چه رژلبی به پوست من میاد؟ نکات مهم در انتخاب رنگ رژلب

برخی انتخاب رنگ برای رژلب را امری ساده می‌دانند و هر رنگی که در نظر آنها زیبا باشد، خریداری می‌کنند. این کار بدترین روش برای خرید رژلب است؛ زیرا ممکن است آن رنگ برای پوست شما مناسب نبوده و جذابیت را از صورت شما بگیرد. به‌منظور اینکه بهترین رنگ رژلب را برای خود انتخاب کنید، در ادامه برخی نکات مهم در این مورد را بیان می‌کنیم.

  • رنگ‌هایی را انتخاب کنید که پوست شما را درخشان کنند.
  • رژلبی برای شما مناسب است که رنگ پوستتان را خنثی کند. برای نمونه افرادی با رنگ پوست گرم باید از رژلبی استفاده کنند که ته رنگ سرد داشته و افرادی که رنگ پوست آنها سرد است، بهتر است از رژلب‌هایی را انتخاب کنند که ته رنگ گرم دارند.
  • رژلب‌های مات در چهره شما تعادل ایجاد می‌کنند به همین دلیل در زیبایی بیشتر شما تاثیر دارند.
  • اگر بنا بر نوع آرایشتان تمایل دارید که رنگ لب شما زیاد در آرایشتان خودنمایی نکند، بهتر است از رژلبی نزدیک به رنگ لب خود استفاده کنید. شما می‌توانید یک رژلب با نهایتا 3 پرده اختلاف رنگ هم انتخاب کنید.

راهنمای جامع برای انتخاب رنگ رژلب

تا به اینجا نکات مهمی که باید در انتخاب رنگ رژلب رعایت کنید را بیان کردیم. حال می‌خواهیم شما را گام‌به‌گام همراهی کنیم تا بهترین رژلب را انتخاب کنید.

رنگ پوست خود را تعیین کنید

برای اینکه بدانم چه رژلبی به پوست من میاد، باید ابتدا رنگ پوست خود را بدانم. برای اینکه شما هم ‌رنگ پوست خود را متوجه شوید، به مکانی بروید که در آنجا نور طبیعی به‌صورت شما بتابد. حال به پوست اطراف خطوط فک خود توجه کنید؛ رنگ آن قسمت معرف رنگ پوست شما است. پوست شما یکی از رنگ‌های بور، روشن، متوسط، برنزه و تیره است.

  • پوست بور: افرادی که پوست بدن آنها بور است، تا حدودی رنگ‌پریده به نظر می‌رسند. از طرفی به دلیل اینکه پوست بور تا از بقیه انواع پوست شفاف و روشن‌تر است، به‌راحتی سوخته و دچار کک‌ومک می‌شود.
  • پوست روشن: افرادی که پوست روشن دارند، بیشتر از سایر افراد بی‌روح و رنگ‌پریده به نظر می‌رسند. پوست این افراد هنگام قرار گرفتن زیر نور آفتاب به‌سرعت سوخته و برنزه می‌شود.
  • پوست متوسط: افرادی که پوست متوسط دارند شاید از سایرین خوشبخت‌تر باشند؛ زیرا پوست آنها به‌راحتی نمی‌سوزد. پوست این افراد حساس نیست و به‌راحتی برنزه می‌شود.
  • پوست برنزه: افرادی که پوست برنزه دارند، رنگ پوست آنها به سمت یکی از رنگ‌های زیتونی یا برنزه متمایل است. این نوع پوست حتی در تابستان هم به‌ندرت دچار سوختگی می‌شود.
  • پوست تیره: رنگ پوست این افراد از دیگران تیره‌تر است. پوست تیره هرگز دچار آفتاب‌سوختگی نمی‌شود.

حال که با رنگ پوست خود آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که رنگ مناسب رژلب خود را بشناسید. رنگ‌هایی که در ادامه پیشنهاد می‌دهیم توسط کارشناسان زیادی موردبررسی قرارگرفته و درنهایت تایید شده است؛ بنابراین می‌توانید به پیشنهاد ما اعتماد کنید.

  • پوست‌های بور و روشن: معمولا استفاده از رنگ‌های صورتی روشن، مرجانی، بژ و هلویی در این نوع پوست زیبایی بیشتری دارد. اگر پوست شما در عین روشن و بور بودن سرد است، موکای ملایم می‌تواند برای شما بهترین انتخاب باشد. درصورتی‌که پوست شما گرم باشد، صورتی ملایم یا هلویی بهترین گزینه است.
  • پوست متوسط: رژلب‌های به رنگ رز، قرمز توت‌فرنگی و ارغوانی برای چنین پوست‌هایی توصیه می‌شود. اگر رنگ پوست شما سرد است، می‌توانید از رژلب‌هایی با سایه صورتی و اگر پوستتان گرم است از رژلب‌هایی با ته رنگ مسی و برنزه استفاده کنید.
  • پوست برنزه: رژلب‌هایی که ته رنگ نارنجی دارند برای چنین رنج پوستی مناسب‌تر است. استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای و بنفش را اصلا به افرادی چنین رنگ پوستی توصیه نمی‌کنیم. امتحان کردن رژلب‌های صورتی تیره و مرجانی را فراموش نکنید.
  • پوست تیره: اگر افرادی با چنین رنگ پوستی از رژلب‌های کاراملی، بنفش، قهوه‌ای، شرابی و گردویی استفاده کنند، حتما عاشق رژلب خود می‌شوند. البته اگر پوست شما تیره و سرد است، شرابی و یاقوتی می‌تواند بهترین گزینه باشد. به افرادی با رنگ پوست تیره و گرم، استفاده از رژلب‌های مسی و برنزه توصیه می‌شود.

نحوه انتخاب رژلب قرمز

رژلب قرمز یکی از جذاب‌ترین و زیباترین رنگ‌هایی است که هر خانم تمایل دارد از آن استفاده کند. استفاده از رنگ قرمز خالص برای همه مناسب نیست؛ به همین دلیل در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم که رنگ قرمز مناسب خود را خریداری کنید.

  • افرادی با پوست بور یا روشن باید رنگ قرمزی را انتخاب کنند که به سمت صورتی یا مرجانی متمایل باشد.
  • افرادی که پوست متوسط یا برنزه دارند بهتر است از رژلبی استفاده کنند که قرمز خالص بوده یا قرمز گیلاسی باشد.
  • به افرادی که پوست تیره دارند توصیه می‌کنیم که از رنگ قرمز مبتنی بر آبی (برای پوست‌های گرم) و شرابی، یاقوتی و قرمز تیره (برای پوست‌های سرد) استفاده کنند.

بهترین رنگ‌های رژلب

استفاده از رژلب تغییرات زیادی در چهره ما ایجاد می‌کند به همین دلیل باید با توجه به نوع آرایش خود، یک رنگ مناسب را انتخاب کنیم. در این حالت می‌فهمیم چه رژلبی به پوست می‌آید.

اگر می‌خواهید چهره شما شاداب به نظر برسد، می‌توانید از رنگ‌های نارنجی، قرمز، تمشکی و پرتقالی استفاده کنید. البته بافت رژلب در رنگ آن تاثیر چشمگیری دارد به همین دلیل باید به بافت آن‌هم توجه داشته باشید. 

اگر می‌خواهید یک رژلب برای استفاده روزانه خود خریداری کنید، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که 2 الی 3 پرده نسبت به رنگ اصلی لب‌های شما تفاوت داشته باشد. استفاده از چنین رنگی علاوه بر روح بخشیدن به چهره شما، باعث ملیح به ‌نظر رسیدن رنگ لب‌هایتان می‌شود.

برای دانستن اینکه چه رژلبی به پوست من میاد، باید با انواع بافت رژلب آشنا باشم. به‌طورکلی 4 نوع بافت برای رژلب وجود دارد که هریک از آنها ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • رژلب براق: رژلب‌های براق به شما کمک می‌کنند که لب‌های خود را برجسته‌تر نشان دهید. اگر می‌خواهید پوست شما شفاف‌تر به نظر برسد، این رژلب برای شما بهترین انتخاب است.
  • رژلب مات: این نوع رژلب علاوه اینکه لب‌های شما را برجسته می‌کند، باعث حجم ‌دار شدن آنها نیز می‌شود. البته برخی افراد تصور می‌کنند استفاده چندلایه از این رژلب در ذوق می‌زند؛ این افراد می‌توانند با کشیدن انگشت روی لب‌های خود، حجم رژلب خود را کم کنند.
  • رژلب مایع: رژلب مایع را باید با استفاده از یک قلم‌مو روی لب بکشید. اگر لب‌های شما نازک است، این نوع رژلب برای شما مناسب‌تر است.
  • رژلب مدادی: رژلب مدادی پرطرفدارترین نوع رژلب است که بیشتر خانم‌ها تمایل دارند از آن استفاده کنند. نحوه کار کردن با این نوع رژلب بسیار ساده است و افراد می‌توانند با استفاده از آن، فرم دلخواه را به لب‌های خود بدهند.

پرفروش‌ترین رنگ رژلب در دنیا

برخی از رژلب‌ها وجود دارند که همه افراد علاقه دارند که حتما از آنها استفاده کنند. طبق آمارهای به‌دست‌آمده، صورتی میلینیال محبوب‌ترین رنگ رژلب در تمام دنیا است. این رنگ توسط غول دنیای آرایشی یعنی YouCam Makeup معرفی‌شده است. این تیم بیان کرده صورتی میلینیال یک سایه خنثی از رنگ صورتی است که بیشتر از سایر رنگ‌ها در برنامه آنها مورد امتحان قرارگرفته است. 

طبق آمار به‌دست‌آمده، در غرب خانم‌ها تمایل دارند از رژلب بیشتر از سایر لوازم‌آرایشی استفاده کنند و در اکثر مواقع (حدود 50 درصد) رژلب انتخابی آنها در طیف رنگی صورتی قرار دارد. در سایر کشورهای جهان رنگ صورتی حدودا 20 الی 35 درصد از همه رنگ‌های رژلب را به خود اختصاص می‌دهد.

طبقه‌بندی انواع رژلب

امروزه رژلب‌های زیادی در بازار وجود دارند که ازلحاظ رنگ، بافت، نوع مواد مصرفی، برند و زمان مناسب برای استفاده در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. برای اینکه بدانم چه رژلبی به پوست من میاد و انتخاب درستی برای آرایش‌های داشته باشم، باید با دسته‌بندی صحیح رژلب‌ها را بیشتر بشناسم. در ادامه سه گروه از دسته‌بندی‌های مهم برای رژلب را معرفی می‌کنیم.

طبقه‌بندی انواع رژلب

رژلب نود

رژلب نود زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما آرایش نود را برای چهره خود انتخاب کنید. در این آرایش همه رنگ‌های مورداستفاده ملایم هستند تا به رنگ پوست مصرف‌کننده شبیه باشند. ازآنجایی‌که امروزه این نوع آرایش طرفداران زیادی پیداکرده، آمار فروش این نوع رژلب هم افزایش‌ یافته است.

رژلب تابستانی

در فصل تابستان تنوع زیادی در رنگ آرایش وجود دارد به همین دلیل شما می‌توانید خیلی راحت‌تر رژلب موردنظر خود را انتخاب کنید. رایج‌ترین رنگ‌هایی که شما می‌توانید در فصل تابستان استفاده کنید شامل موارد زیر است:

  • بنفش روشن
  • نارنجی روشن
  • قرمز
  • زرشکی
  • صورتی روشن
  • نارنجی تیره
  • سرخابی روشن

رژلب زمستانی

به دلیل سرد بودن رنگ طبیعت در فصل زمستان، بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که کمی حرارت داشته باشند. البته توصیه می‌کنیم که رنگ مورداستفاده شما به سمت تیره باشد؛ زیرا جذابیت بیشتری برای چهره شما به همراه دارد. برخی از رنگ‌های مناسب رژلب زمستانی عبارتند از:

  • ترکیب صورتی و قهوه‌ای
  • بنفش (برای مهمانی مناسب‌تر است)
  • قرمز توت‌فرنگی
  • قرمز نارنجی
  • نارنجی

سخن پایانی

انتخاب رژلب تاثیر زیادی در ظاهر و آرایش شما می‌گذارد، به همین دلیل باید همیشه بهترین رنگ را انتخاب کنید. هنگام خرید رژلب این پرسش را در ذهن خود داشته باشید که چه رژلبی به پوست من میاد؛ پاسخ به این پرسش در انتخاب رنگ مناسب رژلب به شما کمک می‌کند. اگر نمی‌دانید کدام فاکتورها برای انتخاب رژلب اهمیت بیشتری دارند، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

برای اطلاع از محصولات به سایت گلوریاکازمتیک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account