چطور ماندگاری آرایش در هوای گرم و مرطوب را بیش‌تر کنیم؟

چطور ماندگاری آرایش در هوای گرم و مرطوب را بیش‌تر کنیم؟


یکی از معایب ماندن در هوای گرم و شرجی، خراب شدن آرایش صورت شماست، چراکه هوای گرم سبب ماسیده شدن آرایش بر روی پوست شما می‌شود و مواردی چون خط چشم و ریمل را بهم می‌ریزد. اما نگران نباشید، زیرا شیوه‌هایی وجود دارد که از طریق این شیوه‌ها می‌توانید آرایشی بی‌نقص و ماندگار حتی در هوای گرم تابستان داشته باشید و از خراب شدن آرایش خود جلوگیری کنید.



روش‌های ماندگاری آرایش در هوای گرم و شرجی در فصل تابستان


1- شستشوی صورت و لایه برداری پوست
لایه‌برداری پوست به‌طور منظم، علاوه‌بر از بین بردن چروک‌های سطحی پوست و سلول‌های مرده، باعث می‌شود تا کرم پودر و آرایش شما به‌خوبی روی پوست بماند. جالب است بدانید که چربی روی پوست، سبب خراب شدن و ماسیدن آرایش روی پوست شما می‌شود و یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما قبل از انجام آرایش، پوستتان را با یک شوینده‌ی مناسب بشویید تا تمامی آلودگی‌های روی پوست از بین بروند.

بیشتر بدانید: فشیال صورت چیست و چه تاثیری بر سلامت پوست دارد؟

چطور ماندگاری آرایش در هوای گرم و مرطوب را بیش‌تر کنیم؟


2- ماساژ صورت با یخ
اغلب متخصصین و آرایشگران، ماساژ دادن‌ پوست توسط یخ را روشی تاثیر‌گذار در داشتن آرایشی بهتر می‌دانند و توصیه می‌کنند قبل از آرایش، یک تکه یخ را بر روی پوست خود ماساژ دهید، زیرا این‌ کار باعث می‌شود منافذ باز پوست بسته شوند، خون در زیر پوست به خوبی جریان داشته باشد و همچنین چربی پوست تنظیم و کنترل شود.

3- تونر بزنید!
تونر باعث می‌شود تا آلودگی و چربی‌هایی که با شستن صورت از بین نرفته‌اند، پاک شود. برای انجام این‌کار باید تونر را بر روی کمی پنبه بریزید و توسط پنبه صورت و گردن خود را از هر‌ نوع آلودگی و چربی پاک کنید.

4- با یک کرم مرطوب کننده سبک، آرایشتان را شروع کنید
کرم‌های مرطوب‌کننده جهت بهتر ماندن لوازم آرایش روی پوست شما موثر هستند. این کرم‌ها حتما باید متناسب با پوست شما باشد و می‌توانید با استفاده از یک مرطوب‌کننده، آرایش خود را شروع کنید.

5- ضد آفتاب را فراموش نکنید
شما می‌توانید جهت حفظ بهتر سلامت پوست خود از یک کرم ضد آفتاب مناسب زیر آرایش خود استفاده کنید تا هم از آسیب‌های اشعه‌های مضر آفتاب جلوگیری کنید و هم ماندگاری آرایشتان را افزایش دهید.

6- فراموش نکردن پرایمر
استفاده از پرایمر در فصل تابستان و هوای گرم بسیار اهمیت دارد. در حقیقت پرایمر یک لایه زیرسازی برای آرایش است که شما می‌توانید با استفاده از پرایمر، ماندگاری کانسیلر، کرم پودر و سایر مواد آرایشی را افزایش دهید و باید توجه داشته باشید پرایمر در ماندگاری و دوام آرایش شما بسیار مفید و موثر است.

7- چه زمانی از پرایمر استفاده کنیم؟

معمولا پیشنهاد می‌شود بعد از استفاده از کرم مرطوب‌کننده و قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده کنید و باید صبر کنید تا به‌طور کامل این ماده جذب پوست شما شود. همچنین توجه داشته باشید افرادی که زیاد عرق می‌کنند و پوست چربی دارند در قسمت‌های بینی، پیشانی، گونه و چانه باید به مقدار بیش‌تری پرایمر استفاده کنند و نوع پرایمر هم باید از نوع پرایمر مات باشد.

8- استفاده از کرم پودر را به حداقل برسانید
کرم‌ پودر مایع، برپایه‌ی آب و همچنین سبک، مناسب‌ترین کرم‌ پودر در هوای گرم و شرجی است زیرا ماندگاری‌ این کرم پودر بسیار بالا است اما به یاد داشته باشید برای داشتن آرایشی بی‌نقص بهتر است از استفاده از کرم پودر را به حداقل برسانید و تنها بر قسمت‌هایی که لک و یا جوش وجود دارد کرم پودر بزنید. برای اطلاع از طریقه استفاده صحیح از کرم پودر، روی لینک کلیک کنید.

9- از پودر یا اسپری فیکساتور استفاده کنید
کار فیکساتور این است که بعد از زدن کرم پودر و کانسیلر آن‌ها را بر روی پوست شما تثبیت می‌کند. زیرا اولین چیزی که با گرم شدن هوا و عرق کردن بهم می‌ریزد، کانسیلر و کرم پودر می‌باشد. به همین دلیل باید از فیکساتور استفاده نمایید تا آرایشی با‌دوام و ماندگار داشته باشید. همچنین حتما توجه داشته باشید هنگامی از فیکساتور استفاده کنید که هنوز رژ‌ لب و رژ گونه نزده باشید.

10- استفاده از پرایمر جهت افزایش دوام خط چشم
برای جلوگیری از لغزش و افزایش دوام خط چشم، باید حتما قبل از کشیدن آن از یک پرایمر استفاده کنید و اگر قصد استفاده از مداد چشم را دارید، باید بدانید که مداد چشم خشک بهتر از مداد چشم چرب است.

11- ماندگاری سایه چشم
قبل از هرچیز باید بدانید که محصولات پودری باعث می‌شوند تا در هوای گرم آرایش ماندگارتری داشته باشید. برای جلوگیری از ریزش و خراب شدن سایه چشم می‌توانید قبل از زدن سایه از یک پرایمر مخصوص چشم به جای کرم دور چشم استفاده کنید و سپس سایه چشم پودری را بزنید.

بیشتر بدانید: یک بار برای همیشه نحوه استفاده از سایه چشم را یاد بگیرید



12- ریمل ضدآب؛ یک انتخاب عالی برای آرایش در تابستان
برای داشتن یک ریمل بادوام و ماندگار در هوای گرم و مرطوب و جلوگیری از پخش‌ شدن ریمل و سیاه شدن زیر چشم، بهتر است از یک ریمل ضدآب استفاده کنید. برای زدن ریمل هم باید دقت داشته باشید که قبل از خشک شدن لایه‌ی قبلی، چندین لایه ریمل بزنید تا مژه‌های پرپشت و جذابی داشته باشید.

13- ماندگاری رژلب
برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب توسط رژ لب‌های جامد، بهتر است از رژلب‌های مایع استفاده کنید. همچنین یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود رژ‌ لب شما دیرتر پاک شود این است که، در مرحله‌ اول یک لایه نازک رژ لب را به لب بزنید و پس از آن با استفاده از دستمال کاغذی که روی لبتان قرار داده‌اید، اضافه‌ی رژ را پاک کنید و مجددا لایه‌ای نازک از رژ را به روی لب خود بزنید، با این روش، رژ شما به مدت زیادی روی لبتان باقی خواهد ماند.

14- از لوازم آرایش مات استفاده کنید
به دلیل براق شدن پوست شما در تابستان به‌علت تعریق و رطوبت و همچنین براق کردن پوست توسط لوازم آرایشی شاین‌دار و براق، بهتر است در هوای گرم از لوازم آرایش مات استفاده کنید.


15- حتما در پایان آرایش از فیکساتور استفاده کنید
برای ثابت نگه داشتن آرایش خود بهتر است در پایان آرایش از اسپری فیکساتور یا تنظیم‌کننده استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید، این اسپری را متناسب با نوع و رنگ پوست خود انتخاب کرده و در فاصله 30 سانتی‌متری قرار داده و سپس اسپری کنید. 

16- چربی اضافی را از روی پوست خود بردارید
یکی از لوازم مورد نیاز در کیف آرایشی، کاغذ‌های مخصوص جذب چربی است تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده شود. زمانی که احساس کرده‌اید آرایشتان خراب شده و یا عرق کرده‌اید نباید مجددا آن  ناحیه را آرایش کنید و باید از کاغذهای مخصوص جذب چربی استفاده نمایید.

17- استفاده از لوازم آرایشی مناسب و معتبر

باید توجه داشته باشید استفاده از لوازم آرایشی مناسب نیز تاثیر مثبتی بر روی روند آرایشی شما خواهد داشت که در این مورد به شما پیشنهاد می‌کنیم از برندهای معتبری چون دوکالر و گلوریا استفاده کنید و از میکاپ خود لذت ببرید.

برای یک خرید راحت میتوانید از فروشگاه معتبر گلوریاکازمتیک استفاده کنید.

روش‌های ماندگاری آرایش در هوای گرم و شرجی در فصل تابستان

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه درباره روش‌های ماندگاری آرایش در هوای گرم سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک در انتهای این صفحه امیدواریم این مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
Wishlist
My account