لیدی گاگا خواننده، بازیگر و ترانهسرای آمریکایی است که بهخاطر موزیک و استایل خاصی که دارد، معروف است. او در 17 سپتامبر 2019 برند هاوس لب، برند لوازم آرایشی خود را راهاندازی کرد.
هاوس لب به عنوان اولین برند زیبایی برای شراکت انحصاری با آمازون در خرده فروشی ارائه شده است. فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا و آمریکا 9 کشوری هستند که با این برند قرارداد دارند. هاوس لابراتور، در سال 2012 با همکاری Coty Inc که شرکتی چند ملیتی است و چند برند معروف دارد، تحت عنوان برند عطر تاسیس شد. عطر اول با نام fame و بعدی با ناEau de Gaga عرضه شد.
در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی جذابدرباره برند هاوس لب لیدی گاگا در اختیار شما قرار دهیم.
پیشینه برند هاوس لب
در سال 2018 شرکت Ate My Heart Inc. لیدی گاگا، برای دو برند به نامهای haus beauty و haus lab درخواست داد. همچنین در همان سال در مراسم مت گالا آرایش خاصی داشت که حرفهای مبتنی بر اینکه این آرایش از داستانی جدید خبر میدهد، پراکنده شد. همان زمان او از هشتگ #hausbeauty در اینستاگرام خود استفاده کرده بود.
این برند به عنوان اولین برند شخصی آرایشی لیدی گاگا معرفی شد. منبع الهام برند هاوس لب لیدی گاگا به دوران اولیه فعالیت او در موسیقی به عنوان نوازنده برمیگردد. در آن زمان روحیه خاصی داشت و آرایشهایی جسورانه انجام میداد. او به دنبال هنر بدن و اصالت بود.
هدف او از فروش در آمازون نشان دادن، اعتماد به نفس و پذیرش خویش بود. تیم اجرایی این برند متشکل از 15 نفر است. مدیر هنری این برند سارا تتو، آرایشگر اختصاصی لیدی گاگا است. او مدتها قبل از اینکه برند هاوس لب عرضه شود، این برند برای آرایش کردن لیدی گاگا استفاده میکرد، تا هم مردم از دیدن لیدی گاگا برای آرایش کردن الهام بگیرند و هم آماده پذیرش محصولات آرایشی او شوند.
راه اندازی برند هاوس لب
در سال 2019 اولین محصول برند هاوس لب لیدی گاگا، آماده عرضه برای اعضای آمازون پرایم شد. برای راهاندازی اصلی و رسمی برند، مهمانی با تعداد 500 مهمان در سپتامبر 2019 به عنوان مهمانی هاوس در سنتا مونیکا گرفته شد. اولین محصولاتی که این برند ارائه کرد، خط لب، برق لب مایع و پودری بود.
محصولات برند هاوس لب لیدی گاگا
لیدی گاگا شش کیت آرایشی 49 دلاری برای شروع کار عرضه کرد. این کیت ها با نامهای Haus of Rose، Haus of Goddness، Haus of Chained Ballerina، Haus of Dynasty، Haus of Rockstar، Haus of Head، Haus of B..chبه بازار ارائه شدند.
هر مجموعه این کیتها دارای پودر براقکننده مایعی است که گاگا از آن به عنوان لوازم آرایشی برای کل صورت یاد میکند.
او درباره RIP Lip Liner گفته است، دلیل این نامگذاری فرمول نیمه مات و ضد آب این محصول این محصول است. همچنین تمامی کیتهای برند هاوس لب لیدی گاگا، Le Riot را به عنوان برق لب دارند؛ براق کنندهای که میتوانید روی رژ لب استفاده کنید.
بازاریابی برند هاوس لب
دانیل سانوالد ویدئو یک دقیقهای تبلیغاتی برای هاوس لب کارگردانی کرد که در این ویدئو، لیدی گاگا مردم را به پذیرش فردیت خود و ابراز جسورانه هر آنچه هستند با آرایش بیان کرد. با آرایش جسورانه به هنر بدن را جان ببخشید. عنوان این ویدئو تبلیغاتی ” خانه ما. قوانین شما” بود.
برای ارائه پارت اول لوازم آرایش برند هاوس لب لیدی گاگا، با عنوان cosmic love holiday collection، لیدی گاگا آهنگی به نام بابیلون، نسخهای برای هاوس لب، منتشر کرد. این ویدئو با همراهی tchami، bloodpop و boys noise ساخته شد. در این ویدئو تبلیغاتی، لیدی گاگا به همراه این افراد، محصولات جدید این برند را استفاده کردند.
در سال 2020 برای ارائه پالت سایه stupid love، در این ویدئو لیدی گاگا و مهمانانی از یوتیوبرها و بازیگران، آهنگ stupid love را لبخوانی کردند.
در ادامه همان سال، خط چشم مدادی ژلی به نام eye dentify از برند هاوس لب لیدی گاگا، با ویدئویی با حضور لیدی گاگا ارائه شد.
فروش برند هاوس لب
گزارشهای مجله تجارت صنعت مد در سال 2020 نشان داد که برند هاوس لب با ارزش 141.7 میلیون دلار، پرفروشترین برند آرایشی است که متعلق به سلبریتیها است. بعد از هاوس لب، در رده دوم و سوم، فنتی بیوتی، برند آرایشی ریحانا و کایلی کازمتیک (برند آرایشی کایلی جنر) قرار دارند.
جوایز برند هاوس لب لیدی گاگا
برند لیدی گاگا با توجه به کیفیت محصول و طرافدارانی که از لحظه تولید محصولات او را دنبال میکردند، در سال 2020، جایزه بهترین نام تجاری جدید را از خوانندگان Allure دریافت کرد. همچنین مداد ابروی Edgeبه عنوان بهترین مداد ابروی در سال 2021 در بین محصولات آرایشی انتخاب شد.
بشر دوستی
لیدی گاگا بنیادی با عنوان Born This Way به همراه مادرش، راه اندازی کرد. هدف این بنیاد جمع آوری پول برای سلامت روان و آگاهی بخشی در مورد سلامت روان بود. بودجه این بنیاد از طریق تراکنشهای سایت هاوس لب تامین میشود. همچنین با فروش هر پالت سایه چشم مبلغی به خیریه تونی بنت اهدا میشود.
شعار برند هاس لب
برند هاوس لب لیدی گاگا، ماموریت خود را گسترش مهربانی، شجاعت و خلاقیت با ابزارهایی میداند که برای ابراز خود استفاده میشوند. اینها همیشه موضوعات مهمی در زندگی و فعالیتهای شخصی لیدی گاگا بود.
سخن پایانی
لیدی گاگا همواره نشان داده است که در تمام زمینهها خلاقیتی خاص دارد. از آهنگهایی که میخواند گرفته تا سبک شخصیاش در استایل و لباس پوشیدن. همانطور که دیدید، نامگذاری محصولات و شیوه تبلیغات آنها، شیوهای خاص و مختص خود لیدی گاگا دارد. او همواره امضای شخصی خود را در هر جایی که قدم برمیدارد مخصوصا در برند هاوس لب لیدی گاگا به جای گذاشته است